Bezpłatna infolinia: 535 707 333 Bezpłatne zgłoszenie ON-LINE
AIF Kancelaria

Dochodzenie odszkodowań komunikacyjnych

  • brak wstępnych kosztów
  • stały wgląd do sprawy przez panel klienta
  • odszkodowanie za szkodę rzeczową i osobową
  • działamy na terenie całej Polski i za granicą

zwrot 100%
wydatków na leczenie

AIF Kancelaria

Pomagamy w uzyskaniu odszkodowania

  • zwrot 100% wydatków na leczenie
  • w 30 dni odzyskasz odszkodowanie
  • posiadamy 12 lat doświadczenia
  • wynagrodzenie wyłącznie za efekty

w 30 dni
odzyskasz odszkodowanie

AIF Kancelaria

Zadośćuczynienie za poniesione krzywdy

  • bezpłatna reprezentacja prawnika
  • wysoka rekompensata za ból i cierpienie
  • rozliczenie tylko za uzyskany efekt
  • uzyskujemy najwyższe zadośćuczynienia w 30 dni

wynagrodzenie
wyłącznie za efekty

Jak uzyskać wysokie odszkodowanie dla pasażera z OC?

odszkodowanie-dla-pasazera-z-oc

W internecie zaroiło się od porad odszkodowawczych serwowanych dla poszkodowanych kierowców. Niestety temat odszkodowań dla pasażerów jest nadal traktowany po macoszemu. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości w sferze odszkodowawczej dla poszkodowanych pasażerów przygotowaliśmy krótki poradnik. W niniejszym artykule opiszemy, jakie możliwości odszkodowawcze mogą wykorzystać pasażerowie po wypadkach komunikacyjnych.


Kto zapłaci odszkodowanie pasażerowi?

Każdego roku w wypadkach obrażenia ciała ponoszą pasażerowie pojazdów biorących udział w tych feralnych zdarzeniach. Zgodnie z literą prawa za poniesione straty mają prawo dochodzenia licznych roszczeń odszkodowawczych. Podmiotem odpowiedzialnym za wypłatę rekompensaty dla poszkodowanego pasażera jest sprawca wypadku, a dokładniej Towarzystwo Ubezpieczeniowego, u którego nabył polisę OC. Warto podkreślić, że pasażerowi należne jest odszkodowanie niezależnie, czy poruszał się w pojeździe sprawcy, czy w samochodzie poszkodowanego. W sytuacji kiedy sprawca zdarzenia nie posiadał ważnego ubezpieczenia OC pasażer może się zwrócić ze swoim roszczeniem do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jest to podmiot odpowiedzialny za wypłatę świadczeń w tak szczególnych przypadkach.

O jakie roszczenia może wnioskować pasażer?

Katalog świadczeń, o które może wnioskować poszkodowany pasażer jest bardzo szeroki. Wśród roszczeń mu należnych powinniśmy wymienić m. in.:

  • zadośćuczynienie za doznaną krzywdę psychiczną, fizyczną
  • odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu
  • zwrot kosztów rzeczy uszkodzonych na skutek zdarzenia
  • zwrot kosztów zakupu leków, rehabilitacji, konsultacji medycznych itp.
  • zwrot kosztów przekwalifikowania zawodowego
  • wyrównanie z tytułu utraconego dochodu
  • rentę uzupełniającą

Ubezpieczyciel ma prawo obniżenia odszkodowania pasażerowi!

Poszkodowani pasażerowie muszą mieć świadomość, że w wyjątkowych sytuacjach Towarzystwo Ubezpieczeniowe może obniżyć wysokość należnego roszczenia. Mowa o przyczynieniu się do powstania wypadku lub zwiększenia rozmiarów zdarzenia. Jeśli poszkodowany swoim zachowaniem miał znaczący wpływ na przebieg kolizji odszkodowanie mu wypłacane zostanie odpowiednio pomniejszone. Za przyczynienie się do wypadku uznawane są np. niezapięte pasy bezpieczeństwa. Nie należy bagatelizować instytucji przyczynienia się, gdyż odszkodowanie dla pasażera z OC może ulec pomniejszeniu nawet o 60%. Jeśli stwierdzono wyłączną winę pasażera ubezpieczyciel odmówi mu całkowicie wypłaty roszczeń.

Jak właściwie zabezpieczyć roszczenie do odszkodowania?

Najważniejszą kwestią w dochodzeniu odszkodowania jest rzetelne gromadzenie dokumentacji w sprawie. Nie warto bagatelizować żadnych dokumentów, gdyż każdy dowód może przeświadczyć o wysokości odszkodowania. Podjęcie leczenia i stosowanie się do zaleceń lekarza to niezbędny krok na ścieżce odszkodowawczej. Zgłaszając szkodę pasażer musi oprócz dokumentacji umiejętnie opisać wpływ zdarzenia na jego zdrowie i życie. Jeśli obawia się trudnych negocjacji z ubezpieczyciel powinien rozważyć skorzystanie z pomocy doświadczonej kancelarii prawnej.

Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Akceptuję Więcej