Bezpłatna infolinia: 535 707 333 Bezpłatne zgłoszenie ON-LINE
AIF Kancelaria

Dochodzenie odszkodowań komunikacyjnych

  • brak wstępnych kosztów
  • stały wgląd do sprawy przez panel klienta
  • odszkodowanie za szkodę rzeczową i osobową
  • działamy na terenie całej Polski i za granicą

zwrot 100%
wydatków na leczenie

AIF Kancelaria

Pomagamy w uzyskaniu odszkodowania

  • zwrot 100% wydatków na leczenie
  • w 30 dni odzyskasz odszkodowanie
  • posiadamy 12 lat doświadczenia
  • wynagrodzenie wyłącznie za efekty

w 30 dni
odzyskasz odszkodowanie

AIF Kancelaria

Zadośćuczynienie za poniesione krzywdy

  • bezpłatna reprezentacja prawnika
  • wysoka rekompensata za ból i cierpienie
  • rozliczenie tylko za uzyskany efekt
  • uzyskujemy najwyższe zadośćuczynienia w 30 dni

wynagrodzenie
wyłącznie za efekty

Problemy z uzyskaniem odszkodowania komunikacyjnego. Co robić?

W sytuacji, kiedy zdarzy się wypadek komunikacyjny, a osoba poszkodowana nie jest sprawcą zdarzenia, przysługuje jej odszkodowanie komunikacyjne. Jest to świadczenie pieniężne, o które najczęściej ubiegamy się w ramach obowiązkowego OC. Zanim jednak zostanie ono przyznane i wypłacone, zwykle trzeba się natrudzić. Nie zawsze bowiem ubezpieczyciel od razu uznaje roszczenie – bywa, że odmawia wypłaty odszkodowania lub proponuje zaniżoną kwotę. Co wtedy?

Negocjacje z zakładem ubezpieczeń nie są takie proste, jakimi się wydają

Aby odszkodowanie komunikacyjne zostało wypłacone, muszą zostać spełnione pewne warunki. Najważniejszym jest stwierdzenie sprawstwa zdarzenia. W przypadku wypadku drogowego bądź kolizji z udziałem dwóch pojazdów, celem uzyskania świadczenia konieczne będzie wykazanie, że winę ponosi drugi kierowca. Jest to tzw. odpowiedzialność na zasadzie winy. W niektórych sytuacjach obowiązuje odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Mówimy o niej na przykłady, jeśli doszło do potrącenia pieszego. Wówczas nie będzie istotne, czy wina leży po stronie posiadacza samochodu – zgodnie z zasadą ryzyka, pieszy jest dodatkowo chroniony i nie można odmówić mu wypłaty odszkodowania, chyba że będzie on wyłącznie winnym zaistniałego zdarzenia. Zasady winy oraz ryzyka zostały sprecyzowane w Art. 415, 416, 417 i 436 Kodeksu Cywilnego.

Każda sprawa o odszkodowanie komunikacyjne jest indywidualnie rozpatrywana przez ubezpieczyciela. Może się zdarzyć, że odmówi on wypłaty lub zaproponuje niesatysfakcjonującą kwotę. Wtedy można zawrzeć ugodę (najlepiej uprzednio zgłaszając się do specjalistów, którzy sprawdzą, czy jest ona korzystna). Trzeba pozostać czujnym, ponieważ przystając na warunki ubezpieczyciela, ryzykujemy otrzymaniem zaniżonego odszkodowania. Jeżeli konsultacja z ekspertami wykaże, że mamy szansę na znacznie wyższe świadczenie, dobrze jest rozważyć negocjacje. To skuteczny sposób na wyegzekwowanie roszczeń pod warunkiem, że dysponujemy odpowiednimi argumentami oraz wiedzą, jak ich użyć. Negocjacje są bardzo stresujące i nie zawsze przynoszą oczekiwany rezultat. Na szczęście istnieje jeszcze jedno rozwiązanie: skierowanie sprawy do sądu.

Nie działaj w pojedynkę, bo możesz sobie zaszkodzić! Zdaj się na naszą pomoc

Pierwszym co należy zrobić, gdy ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania, jest sprawdzenie, skąd taka decyzja. To pozwoli się od niej odwołać i da szansę wykazania, że wypłaty odmówiono niesłusznie. Istnieje długa lista powodów, dla których ubezpieczyciel może wydać odmowną decyzję. Poszkodowany powinien wiedzieć, że ma prawo do złożenia odwołania i zawalczenia o odszkodowanie na drodze sądowej. Nie musisz samodzielnie zmagać się z problemem odmowy wypłaty odszkodowania komunikacyjnego. Nasze Centrum Pomocy Odszkodowawczej chętnie zajmie się Twoją sprawą. Prawnicy z AIF Kancelarii mają wieloletnie doświadczenie w uzyskiwaniu wysokich odszkodowań – skontaktuj się z nami!

Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Akceptuję Więcej