Bezpłatna infolinia: 535 707 333 Bezpłatne zgłoszenie ON-LINE
AIF Kancelaria

Dochodzenie odszkodowań komunikacyjnych

  • brak wstępnych kosztów
  • stały wgląd do sprawy przez panel klienta
  • odszkodowanie za szkodę rzeczową i osobową
  • działamy na terenie całej Polski i za granicą

zwrot 100%
wydatków na leczenie

AIF Kancelaria

Pomagamy w uzyskaniu odszkodowania

  • zwrot 100% wydatków na leczenie
  • w 30 dni odzyskasz odszkodowanie
  • posiadamy 12 lat doświadczenia
  • wynagrodzenie wyłącznie za efekty

w 30 dni
odzyskasz odszkodowanie

AIF Kancelaria

Zadośćuczynienie za poniesione krzywdy

  • bezpłatna reprezentacja prawnika
  • wysoka rekompensata za ból i cierpienie
  • rozliczenie tylko za uzyskany efekt
  • uzyskujemy najwyższe zadośćuczynienia w 30 dni

wynagrodzenie
wyłącznie za efekty

Jak uzyskać odszkodowanie za wypadek w sklepie, markecie lub restauracji?

odszkodowanie-z-oc-sprawcy

Punkty usługowe, gastronomiczne i sklepy to miejsca, w których bywamy niezwykle często. Niestety i tutaj dochodzi do feralnych zdarzeń, które wpływają znacząco na zdrowie poszkodowanych. Jak uzyskać godną rekompensatę za powstałe szkody? Oto krótki poradnik, który pomoże poszkodowanemu zawalczyć o wysokie roszczenia.

Kto może ubiegać się o odszkodowanie po wypadku?

Prawo do dochodzenia odszkodowania przysługuje poszkodowanemu, który doznał urazów na skutek nienależytego dopełnienie obowiązków ze strony właściciela lub najemcy powierzchni usługowej. Do dochodzenia odszkodowania konieczne jest wykazanie odpowiedzialności wymienionych podmiotów, która obejmuje następujące czynniki:

  • powstanie szkody np. urazy, uszkodzenia ciała poszkodowanego
  • szkoda powstała w skutek działania lub zaniechania w sferze objętej obowiązkiem odszkodowawczym

Zadbaj o zabezpieczenie roszczeń odszkodowawczych

Najważniejsze w dochodzeniu odszkodowania jest rzetelne zabezpieczenie roszczenia. Poszkodowany musi wskazać podmiot, który będzie odpowiedzialny za wypłatę świadczeń, a także zabezpieczyć dokumentację i inne dowody w sprawie. Gdy do wypadku dochodzi w sklepie, restauracji to zazwyczaj odpowiedzialność ponosi właściciel lub posiadacz obiektu, w którym punkt usługowy się znajduje. Jak pokazują nasze statystyki najczęściej przyczyną wypadków w tego typu miejscach jest niewłaściwy stan posadzki lub niewłaściwe zabezpieczenie miejsc, które są niebezpieczne. Dlatego poszkodowany powinien ustalić osobę, która jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania. Następnie warto wykonać fotografie, które udokumentują zaniedbania w stanie techniczno-sanitarnym obiektu. Należy być czujnym, gdy do zdarzenia doszło w punkcie działającym na zasadzie franczyzy, w takiej sytuacji z roszczeniem występujemy do właściciela, a nie marki, pod którą funkcjonuje sklep. Jeśli zdarzenie jest poważne na miejsce wypadku należy wezwać pogotowie i później zadbać o uzyskanie dokumentacji medycznej. Niezależnie od rozmiaru obrażeń należy zawsze skonsultować stan zdrowia z lekarzem, który fachowo oceni wpływ wypadku na organizm poszkodowanego.

Rozpocznij skuteczną procedurę odszkodowawczą

Punkty usługowe w większości przypadków posiadają ubezpieczenie OC, dlatego poszkodowany ze swoim roszczeniem występuje do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, a nie bezpośrednio do właściciela. Odszkodowanie z OC sprawcy daje szansę na szybki powrót do zdrowia i życia sprzed feralnego zdarzenia. W celu rozpoczęcia procedury likwidacji szkody konieczne jest złożenie wniosku odszkodowawczego wraz ze zgromadzoną dokumentacją w sprawie. W dokumencie należy rzetelnie opisać okoliczności zdarzenia, a także przebieg leczenie i wpływ wypadku na zdrowie, życie poszkodowanego. Ubezpieczyciel ma 30 dni na rozpatrzenie szkody i wydanie decyzji o wypłacie lub odmowie wypłaty odszkodowania. Poszkodowany nie musi samodzielnie borykać się z dochodzeniem roszczeń może zlecić prowadzenie sprawy doświadczonej kancelarii prawnej.

Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Akceptuję Więcej